فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی - مراحل انجام فیروزه کوبی - شناخت سنگ فیروزه اصل از تقلبی - نحوه نگهداری از سنگ فیروزه و محصولات فیروزه کوبی - زنده کردن سنگ فیروزه مرده

  • ۰
  • ۰

سنگ فیروزه

اگر زیورآلات فیروزه کوبی و یا محصولات فیروزه کوبی شده را نگهداری می‌کنید باید به دقت از آن مراقبت نمایید. برگرداندن رنگ سنگ فیروزه کار آسانی نیست و ممکن است حتی موجب از بین رفتن سنگ شود. محصولات فیروزه کوبی باید از هر گونه مواد شیمیایی و عطر و ادکلن به دور باشند و گرنه آسیب خواهند دید. سنگ فیروزه به عنوان یکی از ارزشمند ترین و زیباترین سنگ‌های معدنی زنده دنیا کاربردهای فراوانی به ویژه در زیورآلات و صنایع دستی دارد. از این رو برای نگهداری آن باید نکات لازم را رعایت کنید.

در صورت آسیب دیدن فیروزه باید برای احیا کردن آن اقدام نمایید. برگرداندن رنگ سنگ فیروزه توسط متخصصین این کار انجام می‌شود. بسیاری از افراد در منزل خود برای احیای سنگ فیروزه تلاش می‌کنند اما آسیب‌های جبران ناپذیری را به سنگ وارد می‌کنند. برای داشتن محصولات فیروزه کوبی برای مدت طولانی‌تر و جلوگیری از تغییر رنگ آن نکات مهم نگهداری از سنگ فیروزه را به خوبی رعایت کنید.

برگرداندن رنگ سنگ فیروزه

برای احیای سنگ فیروزه عملیات لازم در چند مرحله بر روی آن اجرا می‌شود. رایج‌ترین و مؤثرترین روش زنده کردن سنگ فیروزه واکس زدن آن است. با واکس زدن سنگ فیروزه مقاومت آن افزایش پیدا می‌کند و جرم‌های تشکیل شده بر روی آن پاک می‌شود.

رزین کاری فیروزه موجب بهسازی این سنگ شده و به ارزش آن می‌افزاید. البته به شرطی که توسط افراد متخصص صورت گیرد. علاوه بر واکس زدن، نمک دریایی خشک شده نیز برای پاک‌سازی سنگ فیروزه تأثیر فراوانی دارد.

بهترین راه برای محافظت از سنگ فیروزه چه در محصولات صنایع دستی فیروزه کوبی و چه در زیورآلات فیروزه نگهداری درست از آن می‌باشد. با دور نگه داشتن مواد شیمیایی و آرایشی معطر، عدم استفاده از شوینده‌های قوی، جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب می‌توانید از سنگ فیروزه محافظت نمایید.

  • ۹۸/۱۱/۱۴
  • کیمیا کاظم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی