فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی - مراحل انجام فیروزه کوبی - شناخت سنگ فیروزه اصل از تقلبی - نحوه نگهداری از سنگ فیروزه و محصولات فیروزه کوبی - زنده کردن سنگ فیروزه مرده

  • ۰
  • ۰

چسب فیروزه کوبی

انواع چسب فیروزه کوبی

چسباندن سنگ فیروزه بر روی ظروف فیروزه کوبی به دو صورت سنتی و مدرن قابل انجام است:

در روش سنتی برای چسباندن سنگ فیروزه از چسب سنتی استفاده می‌شود. این چسب از لاک و کالیفن تهیه می‌شود. به این صورت که این دو ماده را حرارت می‌دهند تا به صورت چسب مایع درآید و به کمک آن سنگ ها را بر روی سطح ظرف می‌چسبانند. نسبت مخلوط کردن این دو ماده نیز مقدار خاصی است که اگر خودتان تصمیم به انجام این کار دارید باید با یک استادکار در این رابطه مشورت کنید.

در روش مدرن برای چسباندن سنگ از چسب مخصوص سنگ استفاده می‌شود که کار با آن راحت است و هنرمند به آسانی می‌تواند از آن استفاده نماید. این روش نسبت به روش سنتی مزایایی دارد مانند اینکه دیگر لازم نیست حرارتی داده شود. زیرا که حرارت دیدن برای سنگ فیروزه اصلا مناسب نیست. مزیت دیگر استحکام اثر هنری می‌باشد و اگر در حین کار ظرف از دست هنرمند بر روی زمین بیوفتد دیگر سنگ‌های روی آن ریزش ندارد و محکم به ظرف چسبیده است. با وجود آسودگی‌ای که استفاده از این چسب به ارمغان آورده است استقبال از این هنر افزایش یافته و کارگاه‌های جدید فیروزه کوبی بیشتر تأسیس می‌شوند.

خرید چسب فیروزه کوبی

بهترین مکان برای خرید چسب فیروزه کوبی محل اجرای این هنر یعنی بازارهای اصفهان هستند. و شما می‌توانید به کارگاه‌های فیروزه کوبی و یا به میدان نقش‌جهان مراجعه نمایید. در هنگام خرید از تجربه استادکارهای فیروزه کوب استفاده نمایید و از آن‌ها درباره‌ی نحوه استفاده سؤال نمایید. زیرا تجربیات آن‌ها ارزشمند است و می‌تواند به شما که در ابتدای راه هستید بسیار کمک کند. فیروزه کوبی کریمی و فیروزه کوبی اقاجانی دو مورد از بهترین تولید کنندگان ظروف فیروزه کوبی در اصفهان می باشند.

  • ۹۸/۰۷/۲۹
  • کیمیا کاظم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی