فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی - مراحل انجام فیروزه کوبی - شناخت سنگ فیروزه اصل از تقلبی - نحوه نگهداری از سنگ فیروزه و محصولات فیروزه کوبی - زنده کردن سنگ فیروزه مرده

  • ۰
  • ۰

تمیز کردن فیروزه

اگر در رابطه با سنگ فیروزه در گوگل به جستجو پرداخته باشید حتماً مقالاتی راجع به اینکه "چگونه سنگ فیروزه زنده می‌شود؟" یا "چگونه سنگ فیروزه را احیا کنیم؟" و یا "طرز نگهداری و شارژ سنگ فیروزه" برخورد کرده‌اید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و روش‌های مختلف شارژ یا به اصطلاح زنده کردن فیروزه را بررسی می‌کنیم.

روش‌های زنده نگه داشتن فیروزه

سنگ فیروزه سنگی است که با تماس با مواد شیمیایی و روغنی و آرایشی تغییر رنگ می‌دهد و به مرور خاصیت خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل برای افزایش طول عمر آن باید نکات نگهداری و مراقبت از آن را بیاموزید.

بهتر است در هنگام شستشو و نظافت و انجام امور منزل از زیورآلات فیروزه کوب استفاده نکنید تا به صورت ناخواسته مورد آسیب قرار نگیرد. هم‌چنین هرگز محصولات فیروزه را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. اگر برای یک مراسم در حال استفاده از ظروف فیروزه کوبی یا جواهرات فیروزه هستید احتیاط کنید که مواد آرایشی یا کرم و عطر و ادکلن با فیروزه تماس نداشته باشد.

نحوه شارژ فیروزه با نمک دریا

برای اینکه فیروزه را زنده نگه داریم باید آن را تخلیه کنیم. این سنگ حساسیت زیادی دارد و تنها با آب نمی‌توان آن را تمیز کرد و باید برای شارژ و تخلیه آن از نمک دریا استفاده نمود. کافی است مقداری نمک دریا خشک تهیه نموده و فیروزه را داخل آن قرار دهیم. استفاده از نمک دریا بهترین روش برای شارژ سنگ فیروزه است.

تمیز کردن سنگ فیروزه با آب

بعضی از انواع فیروزه قابل شستشو با آب هستند اما بهتر است با یک پارچه نرم و نم دار این کار را انجام داده و سپس سطح را کاملاً خشک کنیم. استفاده از پارچه زبر اصلاً برای تمیز کردن فیروزه توصیه نمی‌شود. یک روش دیگر هم برای شارژ فیروزه با آب هست. در این روش باید فیروزه را برای مدت یک الی دو ساعت درون آب روان بگذاریم تا پاک شود. سپس آن را با پارچه نرمی خشک کنیم.

سنگ فیروزه با رگه های طلایی

شارژ کردن فیروزه با شعله شمع

این کار که باعث از بین رفتن آلودگی‌های فیروزه می‌شود کمی حرفه‌ای است و توصیه می‌شود اگر قبلاً از شمع برای حذف آلودگی‌های فیروزه استفاده نکرده‌اید از روش‌های دیگر استفاده نمایید. سنگ فیروزه مرده، سنگی بی خاصیت است بنابراین توصیه می‌شود یکی از روش‌ها را برای زنده نگه داشتن فیروزه انجام دهید.

نحوه زنده نگه داشتن فیروزه با خاک

خاک به عنوان یکی از مواد طبیعی می‌تواند انرژی‌های منفی فیروزه را به خود بگیرد و فیروزه را تخلیه کند. برای زنده نگه داشتن فیروزه و شارژ آن با خاک باید سنگ را 2 الی 3 ساعت درون خاک قرار دهیم و سپس آن را شسته و خشک کنیم.

واکس زدن سنگ فیروزه به چه معناست؟

نوعی زرین وجود دارد که می‌توان به کمک آن یک لایه محفاظت کننده بر روی سنگ فیروزه ایجاد کرد تا در مواجه شدن با آلودگی‌ها از بین نرود و تحت تأثیر قرار نگیرد.

به طور کلی بهتر است در هنگام خرید محصولات فیروزه به گارانتی فیروزه آن دقت نمایید. برخی تولیدکنندگان ظروف فیروزه کوبی و زیورآلات فیروزه محصولات خود را با ضمانت نامه ده ساله ارائه می دهند.

  • ۹۸/۰۹/۱۶
  • کیمیا کاظم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی