فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی - مراحل انجام فیروزه کوبی - شناخت سنگ فیروزه اصل از تقلبی - نحوه نگهداری از سنگ فیروزه و محصولات فیروزه کوبی - زنده کردن سنگ فیروزه مرده

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از ملزومات اصلی در پذیرایی از میهمانان به ویژه در فرهنگ ایرانی، سرویس چای خوری است. به دلیل اهمیت بالایی که این سرویس در مناسک پذیرایی در بیشتر فرهنگ ها دارد انواع و اقسام سرویس چای خوری با ساتفاده از متریال های مختلف و با بکارگیری هنر های گوناگون ساخته شده است. بنابراین استفاده از هنر فیروزه کوبی در ساخت چنین سرویسی در کنار سایر ظروف فیروزه کوبی شده چندان دور از انتظار نیست. خرید سرویس چای خوری فیروزه کوبی نه تنها به شما امکان پذیرایی بسیار شیک و زیبا از مهمانانتان را می دهد بلکه می توانید از آن برای تزیین دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. بعلاوه از آنجا که فیروزه کوبی یکی از برترین هدایای صنایع دستی است این سرویس، هدیه ای بسیار ارزشمند برای کسانی است که دوستشان دارید.  

اجزای سرویس چای خوری فیروزه کوبی

این محصول شامل یک عدد سینی فیروزه کوبی شده، قندان فیروزه کوبی و شش عدد استکان با پایه فیروزه کوبی می‌باشد. این سرویس چای خوری را معمولاً از جنس فلز مس یا نقره می‌سازند و سپس عمل فیروزه کوبی بر روی آن انجام می‌شود.

سرویس چای خوری با ظرافت بسیاری ساخته‌ و پرداخته می‌شود. قیمت این محصول نسبتاً گران است زیرا فیروزه به کار رفته در آن از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و همچنین به دلیل ظرافت آن بسیار پرکار است.

 کاربردهای سرویس چای خوری فیروزه کوبی

کاربرد سرویس چای خوری فیروزه کوب هم به صورت تزیینی است و همچنین قابلیت استفاده برای نوشیدن چای را دارد. اگر تمایل دارید برای نوشیدن چای از این صنایع دستی زیبای اصفهان استفاده کنید در نظر داشته باشید شست و شوی آن با آب داغ و مواد شوینده انجام نشود.

از این سرویس همچنین می توانید برای جهیزیه عروس و یا به عنوان هدیه برای افراد مهم زندگی نان استفاده کنید.

 

  • کیمیا کاظم زاده