فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

فیروزه کوبی

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی شده

تاریخچه هنر فیروزه کوبی و نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی - مراحل انجام فیروزه کوبی - شناخت سنگ فیروزه اصل از تقلبی - نحوه نگهداری از سنگ فیروزه و محصولات فیروزه کوبی - زنده کردن سنگ فیروزه مرده

  • ۰
  • ۰

یادگیری فیروزه کوبی برای نوجوانان

دنیای تکنولوژی امروز به گونه‌ای است که شاید برخی از نوجوانان هنر فیروزه کوبی را نشناسند. فیروزه کوبی برای نوجوانان می‌تواند علاوه بر آشنایی آن‌ها با فرهنگ و هنر ایرانی آموزشی باشد که بتوانند در آینده از آن کسب درآمد کنند. برخی از نوجوانان و جوانان که در محیط‌های هنری بزرگ شده‌اند و یا در شهرهایی مانند اصفهان زندگی می‌کنند به هنر فیروزه کوبی علاقه‌مند هستند.

برای رشد و شکوفایی استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان می‌توان آن‌ها را با هنر فیروزه کوبی در کارگاه‌های فیروزه کوبی و یا حتی در منزل آشنا کرد. زیبایی صنایع دستی فیروزه کوبی همه افراد را در سنین مختلف جذب می‌کند. در سنین پایین‌تر به دلیل کنجکاوی و اشتیاق بیشتر افراد، صبر و حوصله بیشتری برای فراگیری و اجرای صنایع دستی و هنرهای مختلف ایرانی مشاهده می‌شود. بنابراین بهتر است برای حفظ این هنر و گسترش ابعاد فرهنگی و هنری آن صنایع دستی ایرانی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

آموزش فیروزه کوبی برای نوجوانان و جوانان

در صورتی که نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به یادگیری این هنر ارزنده هستند می‌توانند با حضور در کارگاه‌های فیروزه کوبی آموزش‌های لازم را دریافت کنند. آموزش فیروزه کوبی برای نوجوانان و جوانان توسط هنرمندان و استادکاران دلسوز این هنر انجام می‌شود. این عزیزان می‌توانند این هنر را در کارگاه فیروزه کوبی فرا گرفته و سپس برای ادامه کار در منزل به اجرای آن بپردازند.

فیروزه کوبی در منزل به راحتی قابل انجام است زیرا و سایر و تجهیزات زیادی لازم ندارد. کسانی که تمایل دارند در منزل به اجرای هنر فیروزه کوبی بپردازند می‌توانند با تهیه ظروف مسی مورد نظر خود، چسب فیروزه کوبی و قطعات سنگ فیروزه نیشابور آثار زیبایی خلق کنند.

انجام فیروزه کوبی در منزل این ویژگی را دارد که نوجوانان می‌توانند در ساعات مختلف روز هر زمان که فرصت و  اشتیاق اجرای این هنر را داشته باشند، به راحتی بر روی آن کار کنند. فضای مورد نیاز برای اجرای هنر فیروزه کوبی در منزل نیز به اندازه یک اتاق معمولی کافی است. شخص می‌تواند اتاق کار و یا درس خود را به کارگاه کوچک فیروزه‌ کوبی تبدیل کرده و در ساعات بیکاری و اوقات فراغت خود به اجرای این هنر زیبا بپردازد.

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • کیمیا کاظم زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی